Női jóga

Bartis Borbála vagyok, nőijóga-oktató, gazdasági és társadalomtudományi szakfordító és őstermelő.
2010 óta jógázom, szerelem volt első “látásra”, hamar életem szerves részévé vált a gyakorlás. Már 2014-ben eldöntöttem, hogy jógaoktató szeretnék lenni, de az életem úgy alakult, hogy csak 2016-ban tudtam elkezdeni a képzést. Ez alatt a 2 év alatt (amit már Kisberényben töltöttem) viszont nagyon sokat dolgoztam magamon, és rájöttem, merre kell elindulnom, merre lehet feladatom – így fordultam a női jóga felé… Azt hiszem- és tapasztalataim mind jobban alátámasztják-, hogy nagy szükség van manapság a nőiség “újra felfedezésére”, mivel sokunknak problémás a nőiség teljes megélése, és ez rengeteg belső (általában tudatalatti) feszültséghez, illetve párkapcsolati és lelki problémához, majd – kinél előbb, kinél utóbb – betegséghez vezet.
Szeretném segíteni a hozzám forduló nőket abban, hogy megismerjék magukat, megértésék működésüket, reakcióikat (hogy milyen hozott vagy szerzett mintákat követnek), megtalálják magukban azt a szelíd erőt, ami a nő sajátja, és ezt meg tudják jeleníteni az életükben.
A női jóga a hatha jóga tradicionális ászanáit alkalmazza, viszont figyelembe veszi a női ciklust. Az állandó hormonális változás nem csak hangulatunkra van hatással, hanem testünk, ízületeink, izmaink rugalmasságára, terhelhetőségére is. Ezért a női jógában a különböző időszakokra más és más gyakorlatsorok javasoltak: a menstruáció idejére kíméletesebb, az ovuláció napjaira pedig fokozottan erősítő, nyújtó gyakorlás.
Én magam a Hold fázisaihoz igazítom a jógaóráimat, mivel az szintén hatással van a nőkre. Természetesen az órán részt vevők nagy eséllyel mind máshol járnak a ciklusukban, ezért a gyakorlás során folyamatosan mondom, hogy ha valaki itt vagy ott tart, az hogyan módosítsa, nehezítse vagy könnyítse az adott ászanát.
A változókorban járó, vagy menopauzába lépett hölgyeknek is remek megoldást jelent a női jóga, mivel karbantartja a hormonrendszert, csökkenti vagy megszünteti a testi panaszokat- ezt segíti az is, hogy a foglalkozás alatt alkalmazott gyakorlatok lelkileg, pszichésen is rávezetnek ennek az életszakasznak a céljaira, feladataira, és ez feloldja az új időszak miatti esetleges (de sajnos gyakori) szorongást.

Ha kedvet érzel hozzá, próbáld ki a női jógát: hétköznap rendszeresen tartok órákat Kaposváron, Marcaliban és Balatonbogláron, illetve hétvégi női és meditációs foglalkozásokat kb. havonta Pécsett, Kaposváron, Keszthelyen és Balatonbogláron; 2018 nyarától Kisberényben lesznek rendszeresen hétvégi táborok is, ha szeretnél kiszakadni egy kicsit a város ritmusából és zajából…
Az órarendet, a programokat és további információt a Pipitér honlapján találsz: pipitér.com külső.